Veelgestelde vragen

Informatie over de zorg en ondersteuning die wij bieden vindt u op de pagina Onze zorg

Op deze pagina vindt u veelgestelde vragen. Bijvoorbeeld over wat u nodig heeft om zorg van STMG te kunnen krijgen en eventuele kosten. Vindt u het antwoord op uw vraag niet terug? Neemt u dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Banner Veelgestelde Vragen
Kan ik zorg aanvragen bij STMG vanuit mijn PGB of met een Wlz indicatie?

Ja dat kan. U kunt gebruik maken van dezelfde zorg en ondersteuning als bij financiering vanuit de Zorgverzekeringswet (ZVW) of Wmo.

Hoe vraag ik huishoudelijke ondersteuning aan?

Meestal wordt u bij ons aangemeld door uw contactpersoon bij de gemeente. Over het algemeen kunnen wij de ondersteuning snel starten en hebben we geen wachtlijst. Wanneer we toch beperkte ruimte hebben, brengen we de contactpersonen bij de gemeente hier van op de hoogte. U weet dus altijd waar u aan toe bent.

Voor welke vorm van ondersteuning u in aanmerking kunt komen, is afhankelijk van uw persoonlijke situatie en de regels van de gemeente waarin u woont.

Waar onze thuishulpen werken vindt u in het overzicht van ons werkgebied onder Huishoudelijke ondersteuning.

Wanneer u u zelf aan wilt melden, bijvoorbeeld omdat u vouchers van uw gemeente heeft gekregen die u bij ons wilt verzilveren of omdat u gebruik maakt van een PGB, kunt u contact opnemen met onze organisatie. U kunt ons op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur bereiken op telefoonnummer (026) 376 25 00.

Hoe vraag ik (gespecialiseerde) verpleging en verzorging aan?

Als u (gespecialiseerde) verpleging en verzorging wilt aanvragen, kunt u rechtstreeks bij ons terecht. U kunt bellen naar het algemene nummer, 088 456 0900 of mailen naar stmg@stmg.nl. Samen kijken we dan van welk team van ons u zorg kunt ontvangen.

Waar onze wijkteams werken vindt u in het overzicht van ons werkgebied onder Verpleging en verzorging.

De eerste stap is altijd het plannen van een gesprek met de wijkverpleegkundige. Hierin kijkt u samen naar hoe wij u samen met uw mantelzorgers en omgeving kunnen bieden wat nodig is.

Hoe vraag ik thuisbegeleiding aan?

Voor thuisbegeleiding wordt u bij ons aangemeld door uw contactpersoon bij de gemeente. Hij of zij maakt de beschikking in orde en brengt ons daarvan op de hoogte. Daarna neemt onze relatiemanager contact met u op.

Over het algemeen kunnen wij de ondersteuning snel starten. Wanneer we toch beperkte ruimte hebben, brengen we de contactpersonen bij de gemeente hier van op de hoogte. U weet dus altijd waar u aan toe bent.

Waar onze thuisbegeleiders werken vindt u in het overzicht van ons werkgebied onder Thuisbegeleiding.

Wanneer u meer informatie wilt over de aanmeldprocedure kunt u ons op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur bereiken op telefoonnummer (026) 376 25 00 of via de mail op thuisbegeleiding@stmg.nl.